Kultura Modernoari buruzko I. Ikastaroa, irailaren 11tik 14era

"Eguneroko bizitza Nafarroan Aro Modernoan" izenburupean, Javier Azanza López Nafarroako Unibertsitateko Artearen Historiako katedradunaren zuzendaritzapean, gai horretan adituak diren pertsona handiak bilduko dira Iruñean iraileko arratsalde horietan.

Aro Modernoan pentsatzen dugunean, hau da, inprentaren asmakuntzatik (1453) Frantziako Iraultzara (1789) doan denboran, zer datorkigu burura? Artearen Historian Errenazimentu, Barroko, Rokoko eta Neoklasiko estiloetan pentsatuko genuke. Hau da, Iruñeko Kondestablearena edo Lizarrako Egiarena bezalako jauregi handietan; Los Arcoseko Andre Maria parrokiakoa bezalako barnealde dotoreetan, edo Bideko Ama Birjinaren kaperan eta Iruñeko katedraleko sakristian. Garai hartako espazio horiek eta beste batzuk imajinatuko genituzke, horma-pinturaz beteak, Orizeko jauregiko grisailak kasu, haur dantzari batzuk irudikatuz, eta koadroz, eskulturaz, altzariz... Historiari dagokionez, Amerikaren aurkikuntza, erlijio-gerrak, Nafarroako Erresumaren konkista eta anexioa Gaztelari, literatura-aurkikuntza Kixoteri eta Nafarroako inprimategiak izan zuen distira izango genituzke gogoan. Medikuarenean, Miserikordiako Andre Mariaren Ospitalean, egungo Nafarroako Museoaren egoitzan, etab.

Baina, zer dakigu XVI., XVII. eta XVIII. mendeetan bizi izan ziren emakume eta gizonen egunerokotasunari buruz? Zertan bereizten zen guretik? Zertan zuen antza?

Galdera horietako batzuei erantzuteko, Nafarroako Museoak goi-dibulgazioko hitzaldien hurrengo programa aurkezten du, publiko guztientzat irekia. Hitzaldiok bere ekitaldi-aretoan jarraitu ahal izango dira, irailaren 11ko (astelehena), 12ko (asteartea), 13ko (asteazkena) eta 14ko (osteguna) arratsaldeetan. Madrilgo, Errioxako, Nafarroako Unibertsitateko, Nafarroako Unibertsitate Publikoko eta UNED Iruñako Unibertsitate Konplutentseko adituek ondoren zerrendatzen diren gaiak azalduko dituzte, irudiz hornitutako hitzaldi ilustratuetan. Ondoren, beti egongo da galderak egiteko eta eztabaidatzeko denbora.

Informazio gehiago eta izen-emateak

Programa osoa